The Art of Laser Dentistry at Your Services

טיפול שורש בלייזר

בוודאי חוויתם, לפחות פעם אחת בחיים, סבל קשה מזיהום בשיניים. בהחלט מצב שאינו מלבב, בלשון המעטה. לפעמים הזיהום עשוי להיות כה קשה, עד שהינו מסב לנזק רה לשיניים. זה הוא בהחלט מצב שמצריך עקירה של השן הנגועה. עם ההתפתחות המטאורית של הטכנולוגיה, בעידן המודרני, ניתן להבחין ביותר ויותר רופאי שיניים שממליצים על טיפול שורש בלייזר. מדובר על טיפול שהוכח כמאוד אפקטיבי, וזאת בשל מספר סיבות, שנפרט אותן בהמשך המאמר. למי שאינו יודע, משום מה, מה זה בכלל לייזר, נסביר. ובכן, מדובר אודות התקן, אשר פולט אור מוגבר ומרוכז. האצת האור מתבצעת באמצעות פליטה של קרינה לא מייננת, קרי – היא אינה מסבה לנזק בריאותי. עסקינן אודות אנרגיה של אור מונוכרומטית, שבה עושים שימוש בהמון תחומים.

מה זה בכלל אומר - טיפול שורש בלייזר?

כדאי שנתחיל למן ההתחלה. מה הוא בכלל טיפול שורש? ובכן, טיפול שורש, באופן כללי, הינו תהליך דנטלי. משתמשים בו באופן שכיח, וזאת על מנת להציל שיניים בעייתיות או נגועות. כמו כן, באמצעות טיפול השורש נמנע ההכרח לבצע גשר או שתל דנטלי. עסקינן אודות טיפול רפואי, שעוצר את אספקת הדם, וכן מסיר את העצב שמחובר לשן הבעייתית. התהליך מורכב מניקוי של תעלת השורש, תוך כדי הסרה של רקמה נגוע בתעלה. ובמידה ויש לכם פחד מתמיד מטיפולי שיניים חודרניים, בוודאי צמד המלים "תעלת השורש" אף מבעית אתכם. אבל אין מה לפחד. שיטות הטיפול היום מספקות טיפולי שיניים כמעט בלי כאבים. הטיפול השיניים הקונבנציונלי, שתיארנו זה עתה, שייך לנחלת העבר. כיום, נוכח התקדמות הטכנולוגיה, עושים שימוש בטכנולוגיה חדשה. טיפול שורש בלייזר. כדאי שתדעו, כי טיפול בלייזר פועל באמצעות הפקה של גלי הלם פוטו אקוסטיים, שאינם תרמיים. ולמה בדיוק התכוון המשורר בדבריו? ובכן, הטיפול עושה שימוש בשני אורכים של גלי לייזר, ולא נלאה אתכם בפרטים הטכניים. חוץ מזה, נעשה שימוש מצוין בתכונות של האינטראקציה המאוד מיוחדת, של לייזר ורקמות של כל אורך הגל. התעלות מנוקות כליל באמצעות טיפול זה. כאשר מחדירים את הלייזר ישירות לשיניים, אפשר ממש להבחין בתמיסה שמלווה בפסולת של רקמה מתה, בעוד שהיא זורמת מתוך חור הגישה, ואז הופכת את התעלות לנקיות יותר – תעלות בלי רקמות מתות.

השוואה של טיפול שורש מסורתי, אל מול טיפול שורש בלייזר

נתחיל את ההשוואה בהתמקדות בטיפול שורש מסורתי, ואחר כך נציין נקודות דומות ושונות בין שני הטיפולים. בטיפול שורש מסורתי, רופא השיניים משתמש במקדחה וזאת לשם יצירה של פתח קטנטן לשן הבעייתית. בשלב הבא, מסיר רקמה מודלקת בתוך תעלת השורש שבתוך השן. ואז הוא מקפיד על ניקיון ועל חיטוי המקום, עוד לפני שהחור הקטנטן יתמלא עוד פעם בסוג שנראה כמו תמיסת דמוי גומי. מאידך, כאשר דנים אודות טיפול שורש בלייזר יש להבין שבעיקרון מדובר על הליך זהה, אך במקום מקדחה – עושים שימוש בלייזר. ופה יחי ההבדל הגדול. הלייזר פשוט מסוגל לחמם מאוד את הרקמה שנפגעה, וזאת באופן מדויק ולאלתר, הרבה יותר מהטיפול הקונבנציונלי, והשן כשלעצמה נותרת נקייה יותר. ברוב המקרים, מדובר גם על פחות דימום. כשזה כשלעצמו זאת עובדה ובשורה משמחת. בפרט למי מבינכם שהחשש הכי גדול שלו מטיפול שיניים הוא להבחין בדם, ועוד שלו. הסיבה להפחתה של הדימום, בטיפול שורש בלייזר, נובעת מכך שעסקינן אודות טיפול פחות אגרסיבי מהטיפול הקונבנציונלי, וכן יש לציין, שמדובר אודות טיפול שיניים שמפחית זיהומים וחוסר נוחות בקרב המטופלים. על פי סקר שבחן מטופלים שעברו את שני סוגי הטיפולים, נמצא כי הכאב וחוסר הנוחות של מטופלים בשיטת הלייזר היה הרבה יותר מופחת מהטיפול המסורתי. ועכשיו נעבור לנקודות הדומות והשונות שבין שני הטיפולים – כדלקמן –

  • טיפול שיניים של שורש בלייזר הינו הרבה יותר מדויק מטיפול שיניים בשורש המסורתי.
  • הטיפול בשורש בלייזר מפחית חוסר נוחות בקרב הפציינטים, וזאת באמצעות מחסור של קולות רקע מטרידים של המקדחה.
  • הטיפול בלייזר עשוי לכוון בדיוק להימצאות החיידקים, ואף למקום הנגוע, כל זאת בדיוק הרבה יותר רב, כאשר נערכת שמירה על מבנה שיניים בריא יותר.
  • ממש עד לכדי התחתית של תעלת השורש. מה שחשוב להבין מכל זה, בא לידי ביטוי בכך, שעובדה זה מסבה לאיטום מיטבי יותר של תעלת השורש, שמונע הדבקה חוזרת ונשנית של השן בטווח הארוך.
  • מכיוון שללייזר יש את היכולת להגיע ולנקות את התעלות מבפנים, עמוק, האיטום של השורש עשוי להגיע
  • הטיפול שורש בלייזר מסייע להפחית כמעט במאה אחוז את ספירת החיידקים בתעלת השורש.
  • הטיפול שורש בלייזר מהווה טכניקה זעירה פולשנית, אשר משמרת את מבנה השן המקורית. משמע – הטכניקה הזאת בעצם מצילה את השן הטבעית, כמו כן היא מאפשרת לשמור על השן הטבעית פונקציונלית במהלך כמה עשורים.

האם טיפול שורש בלייזר באמת בטוח, כפי שמדווחים רופאי השיניים?

מרבית האנשים, כאשר הם שומעים לראשונה על טיפול שורש בלייזר, מיד עולה בראשם הקונוטציה שהלייזר יחליק מידי רופא השיניים, ואף יחתוך להם את השן לשני חצאים. אכן תחושות קשות, אבל רחוקות שנות אור מהמציאות. תחקרנו קצת את רופאי השיניים, כדי להרגיע אתכם. דיווחי רופאי השיניים מסתכמים בכך שהטיפול שורש בלייזר אינו משתמש בחרב, ואינו חד עד כדי כך. אומנם הלייזר עשוי לחתוך לעתים נדירות את השן, אבל רופא שיניים מן השורה, שלוקח על עצמו את הטיפול שורש בלייזר, עבר הכשרה אינטנסיבית ומקיפה, והוא מיומן, כדי לא להגיע למצבים כאלו ואחרים.וקריצה מאתנו, ניתן לומר בוודאות, כי טיפול שורש בלייזר הינו בפירוש מתנה לאנושות. לכל מי שמפחד מטיפול זה, מומלץ שיגיע למרפאה, כדוגמת Kofman Dental Clinic. הצוות של המרפאה מבטיח לכם טיפול איכותי, כמעט ללא כאבים.