The Art of Laser Dentistry at Your Services

טיפול בדלקות חניכיים סביב שתלים

חרף העובדה, שלאורה טכניקות של טיפולים במחלות חניכיים יכולים להשתנות, חדשות לבקרים, כל הטכניקות בעלות מכנה משותף אחד – הבא לידי ביטוי בהסרה של רובד החיידקים, כמו גם האבן, אשר הינם הגורמים העיקריים להיווצרותם של זיהומים. בעשור האחרון, נראה על פניו, כי נוצרה התאמה לבעיות שכאלו, באמצעות טיפול בדלקות חניכיים סביב שתלים, על ידי לייזר. הלייזר, באופן עקרוני, עושה שימוש בגביש ספציפי, אשר הינו מותאם לכל מיני סוגים של הליכים כירורגיים. באם המטופל סובל ממחלה בחניכיים, טיפול זה נמצא כמאוד אפקטיבי, כשל כל מיני שיטות קונבנציונליות של הסרת הרירית הנגועה מהחניכיים.

העלייה המטאורית של הדרישה לשתלים?

נראה כי, על פניו, בעשור האחרון, חלה עלייה מטאורית, של דרישה של מטופלים לעבור טיפולים שתלים, כחלק מובנה מטיפול שיניים שגרתי, הידוע לכל. המון רופאי שיניים, בעבודה משותפת עם הלקוחות שלהם, "מצביעים ברגליים שלהם". הם חפצים למלא את השיניים החסרות שלהם על ידי שתלים, ובאמצעות טיפולים שכאלו, תוך כדי קבלת ההזדמנות ליהנות מנראות אסתטית ומתפקוד מלא. אם בראשית קיומם של השתלים הדנטליים, נהגו לחשוב כי הם יהיו ויכו כאן יתד לנצח נצחים, נראה כי עם חלוף הזמן, השתלים התגלו כמקדמי מחלות, כגון – חוסר בעצם תומכת סביב השתל, או לחלופין דלקת, או חוסר נוחות כללית, או דימום, וכיוצא בזאת. בשל העובדה כי כמות השתלים שמותקנים מדי יום שעובר, בכל מרחבי תבל, נמצא בעלייה מתמדת, מנבאים כי עם חלוף הזמן ידברו על מחלות דנטליות בנפיצות זהה למחלות של חניכיים ועששת.

במה מועיל טיפול בדלקות חניכיים סביב שתלים, באמצעות לייזר?

טיפול השיניים, שמכונה טיפול בדלקות חניכיים סביב שתלים, באמצעות הלייזר מועיל לשם סילוקם של גורמים מזהמים, "שהתנחלו" על המקום, בשיא חוצפתם. כל המהות והתפקיד של הלייזר באים לידי ביטוי כעזרה בניקיון של פני השתלים. טיפולים אשר מבוצעים באמצעות מכשור מכני מסורתי, שבו משתמשים לשם סילוק של זיהום מפני שטחי השיניים של המטופלים. יש בנמצא כמה סוגים של לייזר, שבהם עושים שימוש במציאות העכשווית, לשם ביצוע של טיפול שיניים דנטלי, אבל יש להבין, כי אורך הגלים של הלייזרים כמוהו כסוג של ארביום. חומר זה מוכר באפקטיביות שלו לשם הסרה של מזהמים מחלל הפה. ההליך כולל, ראשית כל, אלחוש קל, בצורה של הרדמה מקומית. בפרוצדורה רפואית זאת רופא השיניים מרים את החניכיים של המטופל בצורה ניתוחית, לכל דבר ועניין, מתוך הרצון להגיע למקומות חבויים של הדלקת, ביחד עם הזיהום ואז מדיחים באופן יסודי את הכול בעזרת מכשירים ידניים, אולטרה סונים, וסיום התהליך מתבצע באמצעות קרני לייזר. מכשיר הלייזר למעשה מנתק לאלתר ובדיוק פנומנלי את הרקמה שסובלת מזיהום, מסביב לאזור השתלים, ואז נערך ניקיון שלהם באמצעים סטנדרטיים. בשלב הבא, קרני הלייזר משלימות את הפעולה על משטחים שקשה להגיע אליהם באופן פיסי באמצעים כימיים, או באמצעים מכניים. ההיתכנות האפקטיבית של קרני הלייזר, לדייק בהגעה למקומות המודעים לפורענות, בלי כל מחויבות של מגע פיסי של הלייזר בפני השטח, שעליהם הוא פועל. וכל הנ"ל בצירוף ליכולות המדהימות של אידוי בקטריות, מהווים מעלות נשגבות בשימוש בטכניקת טיפול זאת.

כיצד טיפול בדלקות חניכיים סביב שתלים, באמצעות לייזר, ואמדוגן, יעזור להקלה במצב?

טיפולי השיניים, של טיפול בדלקות חניכיים סביב שתלים, באמצעות אמדוגן ולייזר, עשויים להקל על המצב שלכם. וקודם כל, נסביר לכם מה זה בכלל החומר אמדוגן. עסקינן אודות כינוי לבן ממשפחת החלבונים, אשר נהוג לכנותו משתית האמייל. זהו חומר אקטיבי ביולוגי, שיש בו פרוטאין. חומר זה מעודד רגנרציה שח רקמות רכות כקשות. את החומר פיתחו בשבדיה, ועליו נרשם פטנט עולמי. ולענייננו. הטיפול בדלקת בעזרת הלייזר וחומר האמדוגן מאפשר לחדש את עצם הלסת, כמו גם את החניכיים, נוכח דלקת קשה בחניכיים. ראשית כל, מבצעים נידוף של הרקמה שיש בה דלקת, ובד בבד הצינורות של הרקמה ושל העצם יעברו חיטוי מסיבי בעזרת הלייזר. באופן כללי, רבים הם הסובלים באופן יום יומי מדלקות בחניכיים, מכל רמת קושי שהיא. דלקת החניכיים בעלת הנטייה להתפתח ולהסלים בשל חיידק שפשוט "מתיישב" בין החניכיים לבין שיני המטופל. חוסר הקפדה על היגיינה אלמנטרית של הפה, מיד גורם לחיידק להתפתח לאלתר במקום. ונוצר פלאק בשיניים. בלי שמסירים מיד את הפלאק מחניכיים, ובשל הזנחה של המטופל, הוא עשוי לסבול מדלקות חוזרות ונשנות בחניכיים. מה שעשוי להסב לו להיחלשות של אחיזת השיניים בפיו, עד כדי אובדן מלא. בעוד רופא השיניים אבחן אצל המטופל דלקת בחניכיים באופן קל והתחלתי, הוא סביר להניח שימליץ על ניקיון רובד השן נמרץ ואינטנסיבי, וזאת על מנת ליצור כעין החלקה של שטח פני שורש השן, תוך כדי מניעה של היווצרות דלקת בחניכיים חריפה יותר. במידה ורופא השיניים יאבחן את דלקת החניכיים בשלב מאוחר מדי, הוא נדרש להסיר את הרובד של הבקטריות משורשי השיניים, באמצעי ניתוחי. מאוד לא פשוט לאבחן את הדלקת חניכים בזמני התחלתה.תום דברינו,רק אצלנו, במרפאת השיניים Kofman Dental Clinic, תוכלו ליהנות מאיכות של טיפול בדלקות חניכיים סביב שתלים, באמצעות הלייזר, אשר מתמקד בטיפול במחלות בחניכיים, מתוך שילוב של לייזרים מהמשוכללים ביותר שיש בשוק כיום.